POSEBNE MJERE U VANREDNIM OKOLNOSTIMA – POPLAVE IZ OKTOBRA/LISTOPADA 2024

Mjere se odnose na sva fizička i pravna lica koja koriste kreditne proizvode Banke, a koji su direktno ili indirektno pogođeni negativnim posljedicama vanrednih okolnosti, uslijed čega je njihova kreditna sposobnost pogoršana, sa ciljem prevazilaženja poteškoća sa kojima se suočavaju i oporavka u cilju urednog izmirenja obaveza prema Banci.

To podrazumijeva da su, kao posljedica negativnog uticaja vanrednih okolnosti, odnosno poplava iz oktobra/listopada 2024. godine, izvori izmirenja obaveza fizičkog/pravnog lica smanjeni i time onemogućeno ili će biti onemogućeno izmirivanje kreditnih obaveza prema Banci.

Mjere se ne odnose na fizička/pravna lica čija kreditna sposobnost nije pogoršana negativnim efektima vanrednih okolnosti, odnosno poplavama, kao niti na fizička/pravna lica koja nisu pretrpila direktnu ili indirektnu štetu.

Posebne mjere moguće je koristiti u sljedećim slučajevima:

  • Ukoliko je klijent uslijed poplave pretrpio direktnu materijalnu štetu
  • Ukoliko je kreditna sposobnost klijenta pogoršana negativnim posljedicama vanrednih okolnosti, odnosno ukoliko su izvori izmirenja obaveza smanjeni tako da je nemoguće nastaviti izmirivati obaveze u skladu s ugovorenim uslovima
  • Ukoliko je klijent pretrpio indirektnu materijalnu štetu (gubitak tržišta, dobavljača i slično)

Ukoliko klijent ne kasni sa plaćanjem svojih obaveza Banci duže od 90 dana u materijalno značajnom iznosu (izuzetno, Banka može odobriti mjere i ovakvim klijentima, ako smatra izvjesnim da klijent neće u potpunosti izmiriti svoje obaveze prema Banci).

Predviđeno je više mjera koje se mogu primjenjivati u ovoj situaciji:

  • Moratorij, odnosno odgoda u otplati obaveza, uz obustavljanje obračuna kamata i dodatnih naknada na iznos obaveza za vrijeme trajanja moratorija na period od najduže 6 mjeseci
  • Uvođenje „grace“ perioda za otplatu obaveza u slučaju obaveze koja se otplaćuje anuitetno na period od najduže 12 mjeseci
  • Produženje krajnjeg roka za otplatu obaveza koje se otplaćuju anuitetno
  • Produženje roka dospijeća obaveza sa jednokratnim dospijećem na period od najduže 6 mjeseci, pri čemu bi klijent tokom tog perioda mogao koristiti i dio izloženosti koji je bio neiskorišten na dan modifikacije
  • Odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja klijentovih trenutnih poteškoća sa likvidnošću
  • Banka može samostalno, kao podršku za klijenta, predložiti i prilagođavanje plana otplate srazmjerno smanjenju prihoda ili nekom drugom relevantnom parametru;
  • Druge mjere koje Banka, u skladu s procjenom klijentovih platežnih mogućnosti, može predložiti kao primjereno rješenje

Banka će, na osnovu informacija kojima raspolaže i koje joj je klijent dostavio uz zahtjev za odobravanje posebnih mjera, odrediti modalitet za klijenta koji će mu olakšati izmirenje kreditnih obaveza i pomoći da nastavi urednu otplatu, a taj modalitet može biti jedna ili kombinacija više mjera.

Mogući su sljedeći modaliteti plaćanja ovih obaveza:

  • plaćanje svih obaveza nastalih u toku moratorija odmah po isteku moratorija
  • ravnomjerna raspodjela obaveza iz moratorija i dodavanje na preostale anuitete iz otplatnog plana i plaćanje u rokovima dospijeća preostalih anuiteta, u kojem slučaju ne bi došlo do produženja roka otplate, ali bi preostali anuiteti bili uvećani
  • produženje roka otplate kredita za period trajanja moratorija, te raspodjelu kamate obračunate u toku moratorija na sve anuitete ravnomjerno, u kojem slučaju bi anuiteti bili u manjem iznosu uvećani
  • drugi način koji usaglase klijent i Banka.

Za korištenje posebnih mjera klijenti neće plaćati nikakve dodatne naknade.

Klijenti fizička lica trebaju kontaktirati Banku putem kontakt centra na broj 0800 2 0206. Zahtjev za aktivaciju mjere uz prilaganje dokaza da je isti direktno ili indirektno pogođen negativnim posljedicama vanrednih okolnosti može podnijeti u najbližoj poslovnici Addiko Bank d.d. Sarajevo.

Klijenti pravna lica, koji smatraju da se ove mjere odnose na njih i žele ih koristiti, trebaju kontaktirati zaposlenika Banke – Account managera koji je određen kao njihova kontakt osoba kako bi dostavili svu dokumentaciju kojom dokazuju nastanak štete uslijed vanrednih okolnosti, te kako bi razmotrili sve okolnostii usaglasili adekvatan modalitet za klijenta.

Banka može zahtijevati dostavljanje dodatne dokumentacije kojom klijent dokazuje pogoršanje kreditne sposobnosti uzrokovane poplavama.

Banka će nakon podnošenja zahtjeva i dostave dokaza u najkraćem vremenskom roku obraditi zahtjev i dati povratnu informaciju klijentu, odnosno dati odgovarajuću ponudu ukoliko zahtjev klijenta bude odobren.

Klijenti mogu  podnijeti zahtjev najkasnije do 09.12.2024. u skladu sa Odlukom o posebnim mjerama koje banka primjenjuje u vanrednim okolnostima/poplave iz oktobra/listopada 2024. godine objavljene od strane Agencije za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine.